Discutie libera:Prietenia

Am o dorinţa scriu despre prietenie,pentru de ceva timp întâmpin foarte multe momente care determina îmi pun la îndoială prietenia,iar acum este momentul.Mi-am făcut curaj -mi exprim toate ^frustrările^ sau îndoielile despre acest fenomen foarte des întâlnit şi intitulat PRIETENIE.

Dex-ul descrie intr-un mod foarte simplu prietenia ca fiind:


PRIETENÍE, prietenii, s. f. Sentiment de simpatie, de stimă, de respect, de atașament reciproc care leagă două persoane; legătură care se stabilește între persoane, pe baza acestor sentimente; amiciție, prieteșug.
Ce-i drept aşa este.Prietenia leagă două sau mai multe persoane.Dar în viaţa mea,prietenia aceasta întâlnită peste tot,nu face nimic mai mult. Prietenia de faţada este cel mai des întâlnită şi cel mai des utilizată,ca folosesc nişte termeni puţin elaborati. Dar prietenia adevărată?

Avem şansa o găsim? ne bucurăm de ea?

Am impresia Dumnezeu,atunci când alege ne dea viaţă,ne alege în mod cert şi un prieten pe care îl avem toată viaţa lângă noi.Şi Dumnezeu mie mi-a dat acea prietenă,pe care la grădiniţă am primit-o în viaţă mea ca pe o simplă cunoştinţă,cu care pe parcus am ajuns împart camera în cantonamente,şi cu care am devenit de nedespartit..

Şi totuşi în viaţă nu-ţi este sortit ai un singur prieten.

Chiar dacă zicala "Mai bine prieteni puţini şi buni decât mulţi şi proşti"o aud la tot pasul,nu ma indoiesc de faptul există persoane care au prieteni mulţi dar buni,de încredere.


În adolescenţă toţi avem prieteni de nu ne sunt suficiente degetele nici de la mâini şi nici de la picioare ca îi numărăm pe toţi,dar gândim realist.Cu câţi dintre toţi aceştia vom rămâne peste 10-15 ani când vom fi trecuţi de perioada adolescentină,vom fi la casele noastre,cu un serviciu stabil,familie şi tot ce ne-ar putea face fericiţi?

Dacă vor mai rămâne 3-4 dintre aceste persoane,în care poţi -ţi pui încrederea indiferent de stiuatie,va fi bine.Vei fi mulţumit de alegerile în materie de prieteni,şi vei realiza ai ştiut unde zici da şi unde zici nu,în situaţiile decisive.



Dar realizez m-am abătut de la subiectul pe care am vrut -l abordez în această postare,acesta fiind dezamăgirile.Ar trebui le luăm în calcul odată cu momentul în care ne alegem prietenii.

Şi zic asta din proprie experienţă.Pentru ,am uitat gândesc la dezamăgiri şi m-am gândit numai la lucruri bune.

Şi aşa ^mi-am luat-o în faţă^ cum se zice astăzi prin cartier,de la cine aşteptăm mai puţin.Probabil din greşeală,sau din neatenţie...dar odată fapta făcută,nu mai ai cu ce remediezi situaţia.

Sau poate în timp trece mică rana făcută "din greşeală".Se vindecă.Şi după ce se vindecă se presupune eu uit şi o iau de la capăt? Păi această situaţie este ca o sfoară ruptă.Îi faci nod dar crezi nodul va rezistă?

Dex-ul si in aceasta situatie ne lumineaza calea cu o explicatie utila:

DEZAMĂGÍ, dezamăgesc, vb. IV. Tranz. A face pe cineva să-și piardă speranțele, iluziile; a deziluziona, a decepționa.

Orgoliu intrece prietenia :)
 Dar in anumite persoane mi-am pierdut increderea.
 Si ma scuz si eu: Din greseala nu mai am incredere in tine.Si tu tot din greseala m-ai dezamagit. Pai nu suntem chit?
Si daca renunt ma simt libera si poate nefericita in anumite momente.

Intr-o postare precedenta am vorbit si despre a renunta si atasez aici link-ul care duce exact la sfatul meu adresat tuturor... http://revesetdesirs.blogspot.ro/2017/04/hai-sa-renuntam.html
Nu mi-ar prinde rau sa raman indiferenta in astfel de situatii.Nu m-ar schimba cu nimic faptul ca renunt.Sau ca sunt dezamagita.Nu afecteaza pe nimeni cu nimic starea mea,asa ca pot fi si neincrezatoare,si dezamagita,si nefericita,ca tot aceeasi viata am.

Si daca sunt dezamagita nu cred ca trebuie sa dezamagesc si eu in aceeasi masura.
"Razbunarea arma prostului" imi da impulsul de a ma gandi inainte de a actiona.Si decat sa stiu ca si eu am fost de vina in situatia respectiva,nu doar in cazul prieteniei la care renunt,ci in orice situatie in care ma aduce viata,mai bine stau linistita.Gandesc.
Gândește și tu.Pretuieste prietenia.Nu dezamagi.

Comentarii